A+ R A-

Podání

Podání je základním úderem v badmintonu. Podáním uvádíme míč do hry. Rozlišujeme tři základní typy podání:

Vysoké podání

popis Popis

Míč letí vysokým obloukem k zadní čáře (v ideálním případě na ní dopadá kolmo) soupeřovi poloviny hřiště. Naším cílem je tímto úderem donutit soupeře k opuštění základního postavení. Vysoké podání se používá ve dvouhře a provádíme jej pouze z forhendové strany.

rada Rada

Míček před podáním z ruky nevyhazujeme, ale pouštíme. Pomozte si mírnou rotací v bocích v závěrečné fázi úderu (zadní noha jde na špičku - nesmí se však zvednout ani posunout po podlaze!). Dotažením úderu zápěstím dáte podání potřebnou výšku.

nacvik Nácvik

Jediným možným tréninkem vysokého podání je jeho neustálé opakování (při dostatečném zvládnutí jeho techniky a správném postoji při podání). Připravte si dostatečný počet míčů a zkoušejte podávat jeden míč za druhým. Rozlišujte podání ke středové a postranní čáře.

video Video

Polovysoké podání

popis Popis

Těsné prohození nebo přehození přijímajícího hráče. Používá se hlavně v párových disciplínách, kdy se jeho použitím (místo krátkého podání) snažíme překvapit soupeře a dostat jej tak pod tlak. Používá se forhendová i bekhendová varianta úderu.

rada Rada

Základem úspěchu u tohoto podání je schopnost jej skrýt do poslední chvíle. Soupeř, podle našeho nápřahu, očekává krátké podání. Zrychleným pohybem zápěstí (prstů) v závěrečné fázi úderu dáme podání nečekanou výšku a rychlost.

nacvik Nácvik

Stejný jako u vysokého podání. Pro lepší zvládnutí úderu je dobré přizvat k tréninku přijímajícího hráče a zkoušet ho podáním přehodit. Spojte jeho nácvik s tréninkem krátkého podání a snažte se překvapit hráče na příjmu (střídejte krátké a polovysoké podání).

Nízké podání

popis Popis

Míč letí těsně nad páskou sítě a dopadá těsně za přední čáru pro podání. Používá se především v párových disciplínách, ale je i velmi účinnou taktickou variantou pro dvouhru. Můžeme podávat jak forhendem, tak i bekhendem (používá se více).

rada Rada

Používejte kratší držení rakety (blíže ke krčku), zasahujte míček co nejdále před tělem. Pozor na rozdílné postavení nohou a držení rakety při forhendovém a bekhendovém podání.

nacvik Nácvik

Stejný jako u předchozích podání. Pro dosažení správné výšky podaní, připevněte 10cm nad pásku sítě provázek. Každé vaše podání pak musí proletět prostorem mezi páskou a provázkem. Přizvěte k tréninku také přijímajícího hráče.

video Video

TOPlist

Kabal RSS

Kabal aktuality